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Technicien en Finance // Accounting Technicien

June 30 2022
Categories Accounting, Finance, Accounting, Finance, Accounts payable
Montreal, QC

Technicien en Finance // Accounting Technicien

Location : Montreal, Quebec, Canada
Job Type : Internal Direct
Hours : Full Time
Required Years of Experience : 5+
Required Education : College
Travel : No
Relocation : No

Job Description :

GAL AeroStaff fournit des services spécialisés de recrutement dans l'industrie de l’aviation commerciale et d’affaires. Nous sommes présentement à la recherche d’un Technicien en Finance qui travaillera sous la direction du Directeur General.




Responsabilités:


Tenir des registres financiers et établir, tenir à jour et faire la balance de divers comptes en utilisant des systèmes de tenue de livres manuels ou informatisés;



  • Mettre à jour les renseignements personnels des employés et tenir les registres des présences, des congés et des heures supplémentaires des employés pour calculer la rémunération et les avantages sociaux auxquels ils ont droit, en devises canadiennes ou étrangères, au moyen de systèmes manuels ou informatisés;

  • Préparer et vérifier les relevés des employés, indiquant les salaires nets et bruts et les retenues à la source, telles que les impôts, les cotisations syndicales, les saisies-arrêts et les cotisations versées aux régimes d'assurances et de retraite;

  • Préparer, vérifier et traiter tous les paiements des employés relatifs à la paye, incluant le salaire régulier, les prestations et les paiements spéciaux tels que les bonus et la paye de vacances;

  • Remplir, vérifier et traiter les formulaires et les documents nécessaires à l'administration des avantages sociaux, tels que ceux des régimes de retraite, des congés, des parts de capital, ainsi que de l'assurance-emploi et de l'assurance-maladie;

  • Préparer les formulaires et la documentation relatifs à la paye, tels que les déclarations de revenus annuelles, la pension, les relevés d'emploi et autres relevés;

  • Fournir les informations aux questions relatives à la paye, aux régimes d'avantages sociaux et aux dispositions des conventions collectives;

  • Compiler, vérifier et examiner des rapports statistiques, des relevés et des résumés concernant la rémunération et les avantages sociaux;

  • Préparer et vérifier les rapports de fin de période et faire concorder le registre des payes versées avec les relevés bancaires;

  • Identifier et résoudre les erreurs dans la paye;

  • Peut être responsable de l'élaboration et de la mise en oeuvre des politiques, procédures et traitements relatifs à la paye.

  • Calculer, préparer et émettre des documents associés aux comptes, tels que des factures, des relevés d'inventaire, des états de compte et d'autres relevés financiers, en utilisant des systèmes informatisés et manuels;

  • Coder, totaliser, réunir en lots, consigner dans un registre ou saisir à l'ordinateur, et vérifier et rapprocher des transactions, telles que les comptes fournisseurs et clients, la paye, les commandes, les chèques, les factures, les demandes de chèques et les relevés bancaires;

  • Compiler les données et documents budgétaires à partir des estimations des recettes et dépenses, et des budgets précédents;

  • Préparer des relevés ou rapports de revient ou périodiques;

  • Calculer les coûts des matériaux, les frais généraux et autres dépenses à partir des estimations, des devis et des listes de prix;

  • Répondre aux demandes d'information des clients, entretenir de bons rapports avec les clients et résoudre des problèmes;

  • Effectuer d'autres tâches de bureau connexes, telles que le traitement de texte, la tenue de dossiers et du classement, les envois par télécopieur et les photocopies.






GAL AeroStaff, which provides specialized staffing and recruiting services in the Business & Commercial aircraft industry, is presently seeking an Accounting Technician, who will be working under the supervision of the General Manager.



Job Description:



The Accounting Technician will oversee all the financial aspect of our U.S. and Canadian based company. The position is 100% remotes. We are currently looking for an enthusiastic candidate who knows Payroll Systems, has a love of numbers and getting problems resolved, as well as someone who is looking to join a fast-growing team. If you are known for you professionalism, your team spirit and for being meticulous, this role is for you!



Responsibilities:




  • Maintain and update employee information, such as records of employee attendance, leave and overtime to calculate pay and benefit entitlements, in Canadian and other currencies, using manual or computerized systems

  • Prepare and verify statements of earnings for employees, indicating gross and net salaries and deductions such as taxes, union dues, garnishments and insurance and pension plans

  • Prepare, verify, and process all employee payroll related payments, including regular pay, benefit payments, and special payments such as bonuses and vacation pay

  • Complete, verify and process forms and documentation for administration of benefits such as pension plans, leaves, share savings, employment, and medical insurance

  • Prepare payroll related filings and supporting documentation, such as year-end tax statements, pension, Records of Employment, and other statements

  • Provide information on payroll matters, benefit plans and collective agreement provisions

  • Compile, review, and monitor statistical reports, statements, and summaries related to pay and benefits accounts

  • Prepare and balance period-end reports and reconcile issued payrolls to bank statements

  • Identify and resolve payroll discrepancies

  • May be responsible for the development or implementation of payroll policies, procedures, or processes.

  • Keep financial records and establish, maintain, and balance various accounts using manual and computerized bookkeeping systems

  • Post journal entries and reconcile accounts, prepare trial balance of books, maintain general ledgers, and prepare financial statements

  • Calculate, prepare, and issue documents related to accounts such as bills, invoices, inventory reports, account statements and other financial statements using computerized and manual systems

  • Code, total, batch, enter, verify, and reconcile transactions such as accounts payable and receivable, payroll, purchase orders, cheques, invoices, cheque requisitions, and bank statements in a ledger or computer system

  • Compile budget data and documents based on estimated revenues and expenses and previous budgets

  • Prepare period or cost statements or reports

  • Calculate costs of materials, overhead and other expenses based on estimates, quotations, and price lists

  • Respond to customer inquiries, maintain good customer relations, and solve problems

  • Perform related clerical duties, such as word processing, maintaining filing and record systems, faxing and photocopying.




Required Qualifications :
Un diplôme d'études collégiales en comptabilité, en tenue de livre ou dans un domaine connexe ou deux ans (premier niveau) d'un programme reconnu en comptabilité professionnelle (p. ex. comptable agréé, comptable général licencié) ou des cours de comptabilité ou de tenue de livres et plusieurs années d'expérience en tant que commis à la comptabilité ou commis des services financiers sont exigés.



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Completion of a college program in accounting, bookkeeping or a related field or completion of two years (first level) of a recognized professional accounting program (e.g., Chartered Accounting, Certified General Accounting) or courses in accounting or bookkeeping combined with several years of experience as a financial or accounting clerk are required.

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