Accounting Clerk

June 8 2018
Industries Healthcare, social assistance
Categories Accounting, Finance, Billing, Account receivables, Accounts payable, Accounting clerk, Bookkeeping
London, ON

EMPLOYMENT OPPORTUNITY

File Number: 6004-8-77

Competition # LON-18-05

This Category I position is open to all interested parties.

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Accounting Clerk

Non Public Funds

 Finance Division

National Office Reserve Units-London

Permanent Full Time Position

 

Who We Are:

CFMWS is committed to enhancing the morale and welfare of the military community, ultimately contributing to the operational readiness and effectiveness of the Canadian Armed Forces (CAF).  We pride ourselves on being part of the Defense Team.  For more information on who we are, please visit us at www.cfmws.com.

 

Job Summary:

Under the direction of the NPF National Accounting Manager, the Accounting Clerk is responsible for accurate and prompt recording of NPF financial transactions in accordance with established regulations and policies. He/She assists in the preparation of financial statements and management reports, as well as the maintenance of the accounting records.

Qualifications:

·         College diploma or certificate in Accounting, or a related field, AND several years of experience in Accounting, or in a related field.

OR

·         High school diploma with some experience and/or an acceptable combination of education, training, and experience will also be considered.

Language requirement: 

Language requirement:  English Essential, Bilingual an asset

French Language Proficiency (Bilingual an asset)

Reading Comprehension

2

Written expression

2

Oral interaction

2

Level: N/A(No proficiency), 1(Basic), 2(Functional), 3(Advanced), 4(Professional)

 

Experience Requirements:

·         In bookkeeping, accounts payable, and accounts receivable.

·         In the preparation of financial statements and management reports.

·         In providing customer service

Benefits Available:

Competitive Benefits including(but not exhaustive)group benefits such as LTD, Group Life insurance, Dental and Health insurances, Pension & Savings plans (TFSA, RRSPs), Educational Assistance, Accessible facilities on base (i.e. Fitness facility, Swimming pool)

Salary: $14.23 - $17.47

Relocation: Relocation benefits will not be provided

Security:

·         Reliability Status

NPF employees must demonstrate the following shared competencies: client service, organizational knowledge, communication, innovation, teamwork and leadership.

Employment Equity: NPF is strongly committed to building a skilled and diverse workforce reflective of Canadian society. Therefore, we promote employment equity and encourage candidates to voluntarily self-identify on their application if they are members of a designated group (i.e. a woman, an Aboriginal person, a person with a disability or a visible minority).

 

Start Date:  As soon as possible

Posting Date:  08 June 2018

Application Deadline: 23:59 hrs Pacific time on 28 June 2018

Application Submission: Submit resume to NPF HR Office quoting competition # LON-18-05 at ***********@*****.com or  online: www.cfmws.com

We thank all applicants in advance for their interest in this position, however, only those selected for an interview will be contacted.

 

 

OFFRE D'EMPLOI

No de dossier: 6004-8-77

No de concours: # LON-18-05

Ouvert à : Toutes les personnes intéressées peuvent postuler ce poste de catégorie I.

 

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Commis à la Comptabilité

Fonds Non Public

Département des Finances

Bureau national des unités de la Reserve-London

Poste à temps plein permanent

 

Qui nous sommes : Les SBMFC s'emploient à rehausser le moral et le bien-être de la communauté militaire et contribuent ainsi à l'état de préparation et à l'efficacité opérationnelle des Forces armées canadiennes. Nous sommes fiers de faire partie de l'Équipe de la défense. Pour de plus amples renseignements à notre sujet, visitez le www.sbmfc.com.

Résumé de l'emploi :

La ou le titulaire du poste est responsable de l'inscription exacte et rapide des transactions financières des Fonds non publics (FNP) conformément aux règlements et aux politiques établies. Elle ou il collabore à la préparation des états financiers et des rapports de la gestion, de même qu'à la tenue des livres comptables.

Qualification :

  • Un diplôme ou un certificat collégial en comptabilité, ou dans un domaine connexe ET plusieurs années d'expérience de comptabilité ou d'un domaine connexe.

OU

  • Diplôme d'études secondaires et de l'expérience et/ou une combinaison acceptable d'études, de formation et d'expérience sera aussi considérée.

Exigences linguistiques 

Anglais essentiel, bilinguisme un atout

Niveaux de compétence linguistique en français (bilinguisme un atout)

Compréhension de l'écrit :

2

Expression écrite :

2

Interaction orale :

2

Niveau : S/O (aucune compétence), 1 (de base), 2 (fonctionnel), 3 (avancé), 4 (professionnel)

 

Expérience requise :

  • De la tenue de livres, des comptes clients et comptes fournisseurs
  • De la préparation des états financiers et des rapports de la gestion
  • De la prestation du service à la clientèle

 

Avantages offerts :

Avantages sociaux concurrentiels, notamment, régime de retraite et régime d'épargne (CELI, REER), aide financière pour les études, installations accessibles dans la base (c'est-à-dire installations de conditionnement physique, piscine, etc.), privilèges liés à CANEX.

 

Rémunération : 14.23$ - 17.47$

Réinstallation : Aucune prestation de réinstallation ne sera versée.

Exigences liées à la sécurité :

•           Cote de fiabilité

Les employés des FNP doivent mettre en évidence les compétences partagées suivantes : service à la clientèle, connaissance de l'organisation, communication, innovation, travail d'équipe et leadership.

Équité en matière d'emploi : Les FNP tiennent à constituer un effectif qualifié et diversifié qui représente la société canadienne. Ils favorisent donc l'équité en matière d'emploi et encouragent les candidats à s'auto-identifier dans leur demande d'emploi à titre de membre d'un groupe désigné (c'est-à-dire les femmes, les autochtones, les personnes handicapées et les minorités visibles).

Date d'entrée en fonction : Dès que possible

Date d'affichage : 08 Juin 2018

Échéance : 28 Juin 2018 à 23 h 59, heure normale du Pacifique

Présentation de la candidature : Veuillez soumettre votre CV au bureau des ressources humaines des FNP, en indiquant le numéro de concours LON-18-05, par courriel a npfhrlondon@sbmfc.com ou en ligne à www.sbmfc.com.

Nous remercions à l'avance toutes les candidates et tous les candidats de leur intérêt, mais seules les personnes sélectionnées seront convoquées à une entrevue.

 

 

 

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